home Uncategorized Krachtige copywriting-tactieken om je een betere blogger te maken

Krachtige copywriting-tactieken om je een betere blogger te maken

Heb je het gevoel dat je de laatste tijd je blog-mojo bent kwijtgeraakt?

Het maakt niet uit hoeveel concepten je uiteindelijk schrijft, geen van hen zegt wat je in gedachten hebt.

Je kop stinkt, je bericht leest als een scriptie en je hebt een saaie intro.

Je komt uiteindelijk tot blogger’s block en hebt nauwelijks tijd om te schrijven omdat je wilt ontspannen en van je weekend wilt genieten.

Welnu, zou het niet leuk zijn om een ​​blogpost te maken die de aandacht van een lezer vasthoudt, ze naar het puntje van hun stoel grijpt en ervoor zorgt dat ze zich aanmelden voor je nieuwsbrief – en dat allemaal zonder een miljoen concepten of honderd hoofdpijn?

Naast het feit dat jezelf aan de slag kan gaan kan je het ook uitbesteden aan copywriting. Daar krijg je topkwaliteit teksten en hoef je zelf niet in de pen te klimmen.

Het advies dat niemand je gaf

Bloggen was niet vanzelfsprekend voor mij.

Toen ik ging zitten om mijn eerste blogpost te schrijven, schreef ik het alsof ik op school zat. Ik volgde alle grammaticaregels, zorgde voor een scriptieverklaring en goed uitgewerkte paragrafen en week niet af van mijn opzet.

Was het makkelijk te lezen? Ik betwijfel het.

Was het boeiend? Gaat iemand dit echt lezen?

Zie je, ik moest leren hoe ik een blogpost moest schrijven die de interesse van een lezer wekte en hun nieuwsgierigheid gedurende het hele bericht behield. Voor sommigen is dit een tweede natuur, maar voor de rest van ons is bloggen een kunst.

Van het hebben van een in het oog springende kop tot ervoor zorgen dat uw bericht gemakkelijk kan worden gescand tot het geven van een call-to-action aan uw lezers die zinvol en krachtig is, bloggen is niet zomaar een journaalpost.

Het is een plek om je ervaringen te delen, tips te geven en echt het verschil te maken.

Bloggen kan ook een geweldige tool voor contentmarketing zijn – een plek om je expertise te tonen – waar je geld kunt verdienen, mensen kunt helpen en contact kunt maken met anderen zoals jij.

Sinds ik begon met freelancen en regelmatig bloggen, heb ik geleerd dat er een manier is om meer betrokkenheid bij je post te injecteren, zodat je meer verkeer kunt genereren en een sterke en loyale aanhang kunt creëren.

Dat heet copywriting.

En het kan je een betere blogger maken. Je hebt betere blogposts die mensen echt zullen lezen en delen.

Wil je meer reacties? Meer abonnees? Content die mensen aan het praten krijgt?

Copywriting kan dat en meer.

Het is het enige snelle dat uw blog succesvol kan maken, maar niet veel mensen weten hoe ze copywriting in hun inhoud moeten gebruiken om te converteren of te overtuigen.

Dus, om je in de overtuigingskracht te krijgen, laten we eens kijken naar copywriting-geheimen om van elke blogger een schrijvende rockstar te maken.

4 onderdelen van een goed blog

Het blog dat je schrijft dient in eerste instantie handig te zijn. Als het geen nut heeft zullen niet veel mensen het lezen. Verwerk daarbij tips, handigheidjes of weetjes in de titel. Mensen kunnen dan makkelijk herkennen dat het artikel meerwaarde heeft.

Om de aandacht verder te grijpen zal de content uniek moeten zijn. Niet alleen om plagiaat te voorkomen, maar simpelweg omdat mensen geen interesse hebben om iets te lezen wat ze al kennen. Dus schrijf iets origineels.

Een dringende toon of tijdelijke aard van het blog kan ook de aandacht trekken. Hierdoor krijgt de lezer de indruk dat het slechts van korte tijd van toepassing is wat er in het stuk staat en daarom noodzakelijk is om het gelijk te lezen. Kortstondige aanbiedingen voor producten of diensten lenen zich hiervoor.

Een laatste punt die enigszins lijkt op het tweede punt om uniek te zijn is om extreem specifiek te zijn. Door een aantal details uit te lichten krijgen mensen een dieper inzicht in het onderwerp waardoor de content voorbij gaat aan het algemene. De interesse kan hierdoor sterker gewekt worden doordat algemene informatie makkelijker te vinden is dan specifieke.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *